Eiwitrijke tonijnburgers

Tegenwoordig zien we allerlei burgers voorbij komen; portobelloburgers, bietenburgers, vegetarische burgers maar tonijnburgers had ik eigenlijk nog nooit zelf geproefd. Tijd om die eens te gaan bouwen! Ik kwam er achter dat het eigenlijk super simpel is, super eiwitrijk en verschrikkelijk lekker. 

Je kunt de tonijnburger op een broodje eten en er een echte mannenburger van bouwen (let dan wel een beetje op de kcal), je kunt het met wat sla en ketchup een beetje versieren of naast wat groenten en aardappels serveren. Geef er jouw draai aan, upload een mooie foto op insta en tag mij er even onder —> @trainmay

Ciabatta broodje met tonijnburger, komkommer, sla, rode ui en ketchup

Ingrediënten voor 4 burgers:

  • 2 blikjes tonijn in water
  • 3 eieren
  • 5 eetlepels havermout
  • 1 rode ui
  • 1 teentje knoflook
  • peper en zout
  • olijfolie om in te bakken

Bereidingswijze:

  1. Hak de knoflook fijn en snijd de ui in kleine stukjes.
  2. Neem een mengkom of schaal en voeg de tonijn, eieren, havermout, ui, knoflook, peper en zout toe. Meng het geheel goed door elkaar met een vork of met de handen. 
  3. Zet een koekenpan op het vuur met een laagje olie en laat deze warm worden. 
  4. Verdeel dan het mengsel in vier porties. Van elke portie kun je een hamburger kneden met je handen. Leg de hamburgers in de pan en bak beiden kanten 3 minuten tot deze gaar zijn.
  5. Wanneer de buitenkant gaar lijkt kun je een deksel op de pan leggen voor nog 3 minuten op laag vuur zodat de binnenkant ook goed gaar en warm wordt. Daarna zijn ze klaar! Eet smakelijk!

Macronutrienten:

Kcal: 142
Vet: 5,1 gram
Eiwit: 17,4 gram
Koolhydraten: 6,2 gram

Geef een reactie