Omeletwrap met extra eiwitten en groenten.

Omeletwrap met kipfilet en spinazie!

Ben jij ook een fan van een eitje op ze tijd. Een roerei bijvoorbeeld op de zondag ochtend of juist een gekookt eitje door de sla? Nou ik wel hoor. Maar soms mis ik toch net even wat extra’s. Met dit recept heb ik dat beetje extra gevonden. Een omeletwrap met extra eiwitten en een portie groenten. Net alsof je een döner eet maar dan net een beetje anders! Dit recept is perfect als jij wat minder koolhydraten op een dag eet en juist wel je eiwitten wilt halen. Hiermee kan je dag niet beter beginnen en kom jij in ieder geval wel aan een goed portie eiwitten.
Ingrediënten omeletwrap (twee stuks)
– 4 eieren
– 30 ml  (plantaardige) melk
– 4 plakjes kipfillet
– 50-100 gr spinazie
– peper en zout
– Beetje olijfolie of bakspray
Bereidingswijze:
1. Klop de eieren samen met de melk tot een luchtig beslag en voeg de peper en zout toe.
2. Zet een steelpan op middelhoog vuur en voeg een scheutje olijfolie toe.
3. Verdeel het eimengsel in twee delen. Giet één deel in de pan zodat het de gehele bodem bedekt (omelet) en verdeel dan snel 1-2 handjes spinazie over de omelet. Bak de omelet aan beide zijden.
4. Herhaal stap 2 en 3 voor de tweede omelet.
5. Leg de kipfilletplakes op de omelet en rol de omelet in rolletjes.
Variatie tip:
Deze wrap kan je natuurlijk gewoon beleggen als ieder andere wrap. Het is namelijk oom lekker om er roomkaas, hüttenkase, hummus of pesto aan toe te voegen, of eens te variëren met gerookte zalm! Dit recept kan je ook makkelijk weer van te voren maken en gewoon mee nemen om onderweg even op te eten.
Een goede vervanger voor je standaard wrap!
Macro’s per portie:
Eiwit: 25,3
Koolhydraten: 2,9
Vet: 16
Calorieën: 258
Laat jij mij even weten wat je van dit recept vond?
Eetsmakelijk!

Geef een reactie