Parelcouscous met diverse groenten en kip!

Heerlijk parelcouscous recept voor lunch of avondeten!

Als je actief bezig bent met sporten en hierbij belangrijk vindt dat jij de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt is het soms wel eens goed om je broodje chocopasta te laten staan. Maar wat moet je dan? Wat kan ik dan eten als lunch? Dit zijn vragen die ik vaak krijg en waar verschillende oplossingen voor te verzinnen zijn, waaronder die parelcouscous recept. Dit recept is heel eenvoudig te maken en kan je eten als avondeten of lunch!

Ingrediënten voor 2 personen

– 180 gram (volkoren) parelcouscous
– 200 gram spinazie
– 200 gram (kastanje) champignons

– 2 tomaten

Ingrediënten voor een heerlijk parelcouscous recept.

– 250 gram kipfilet
– bouillon blokje (kip of groenten)
– italiaanse kruiden
– peper en zout
– Olijfolie

Bereidingswijze

1. Was de champignons en snijd deze in plakjes. Snijd de tomaat in blokjes of plakjes. Snijd de kipfilet in stukjes.
2. Kook de parelcouscous als aangewezen op de verpakking. Voeg een bouillonblokje toe aan het water waar in je de couscous kookt.
3. Zet een steelpan op middelhoogvuur, voeg een scheut olijfolie toe. Wanneer de olie heet genoeg is, voeg de kipfilet stukjes toe en de champignonplakjes. Bak het geheel 5-6 minuten en tot de kipfilet gaar is.
4. Zet het vuur laag en voeg de spinazie beetje bij beetje toe. Zet een deksel op de pan zodat de spinazie gaar stoomt.
5. Zet het vuur uit. Schep het geheel door elkaar en voeg beetje bij beetje de couscous toe. Voeg als laatste de tomaat toe.
6. Voeg naar smaak de italiaanse kruiden, peper en zout toe.
Macro’s per persoon:
Eiwit : 30,7
Kh :  70,9
Vet :  5,3
Calorieën : 449
Eetsmakelijk!

Geef een reactie