Simpele ShakShuka

Bereid ShakShuka recept

Shakshuka? Shakalaka wat? Ik kan begrijpen dat jij hier nog nooit van hebt gehoord, maar dit moet je echt proberen! 

ShakShuka is een heel simpel eenpans gerecht wat oorspronkelijk uit het oosten komt. Naast het makkelijk is te bereiden is het ook nog eens super voedzaam! Het zit namelijk vol met gezonde ingrediënten die je helpen om lichaam te voorzien van de juiste voedingsstoffen. 

Of je nou opzoek bent naar een recept voor je ontbijt, lunch of diner, dit gerecht kan jij op ieder moment van de dag eten. 

TIP: Als jij aan dit gerecht niet voldoende hebt is het zeker  waard om dit gerecht is op een stevig bruin broodje te proberen! 

Benodigdheden voor de ShakShuka

  • 2 eieren
  • 1/2 blik tomatenblokjes in saus
  • 1/2 rode & gele paprika
  • 60 gram zwarte bonen
  • Knoflook
  • Komijnpoeder
  • Chilipoeder
  • Italiaanse kruien
  • Peper en Zout

Bereidingswijze voor 1 persoon

  • Hak de knoflook fijn. Snijd de paprika’s in stukjes.
  • Zet een pan op het vuur, schenk een scheutje olijfolie in de pan bak de knoflook samen met de stukjes paprika.
  • Voeg de zwarte bonen en tomatenblokjes (met saus). Voeg ook twee snufjes komijnpoeder toe, en chilipoeder, peper en zout naar smaak.
  • Roer het geheel goed door zodat alles goed gemengd is.
  • Maak met een lepel twee kuiltjes in het tomatenmengsel en breek de eieren hier in. Zet een deksel op de pan en zet het vuur laag.
  • Laat het geheel 3-5 minuten staan en tot de eieren gaar zijn gepocheerd.
  • Garneer met de Italiaanse kruiden en eventueel extra peper en zout.

Voedingswaarde van de Shakshuka

  • Eiwitten: 20,6 
  • Koolhydraten: 22,3
  • Vetten: 11,1
  • In totaal 292 calorieën per maaltijd

Heel simpel en super voedzaam! Probeer het nu zelf en laat mij weten wat jij er van vind. 

Smakelijk eten! 


Geef een reactie